vrijdag 10 januari 2014

Rekenen

In groep 3 gaan we nu van het splitsen naar echte sommen.
Toch blijft het splitsen een moeilijk gegeven.
Vandaag deed ik een leuk spel.

2 kinderen mochten naar voren komen en kregen een kaart met een getal.
Ze zien wel het getal van hun buurman, maar niet hun eigen kaart.
De klas vertelt de uitkomst van de plussom.
Met dit gegeven kunnen ze hun eigen kaart raden.

" Ik zie de 7, het moet samen 8 zijn, ik heb dus de 1"
" Ik zie de 1, samen moet het 8 zijn, ik heb dus de 7"


Dit spel kan ook voor hogere groepen met grotere getallen,
of met de tafels, of kommagetallen / breuken.

De kinderen hadden dikke pret

2 opmerkingen:

  1. Hoi Maaike, leuk dat je mijn Blog elkedagfijn bent gaan volgen, Welkom! Onze jongste zit nu in groep 3, dus bovenstaande herken ik wel! Hij vindt het allemaal reuze leuk en dat is wel zo fijn....ook voor moeders ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs kwam :)