vrijdag 4 januari 2013

Deze week zag ik #2

Deze week zag ik.....

Vele schatten.
Wij doen aan Geocaching.
Op internet staat waar je een "schat" kunt vinden.
Met deze coördinaten ga je op zoek met je gps.
Opa en Oma tikken de coördinaten  in de gps
Soms is het een soort puzzeltocht
en moet je opdrachten goed volbrengen
om achter de coördinaten te komen.
Opdracht lezen
Heb je de schat gevonden, dan log je in op internet
en je zet je naam in het logboekje.
in de schat zelf zit naast het logboekje
ook meestal klein speelgoed.
Dit is om te ruilen. We halen er iets uit
en dat vinden mijn boy's echt een schat
en stoppen er dingetjes van de Action ;) weer in


Soms is het een kleine schat met alleen een logboekje.
Als we op vakantie zijn, gaan we vaak Geocachen,
je komt dan op bijzondere plekjes.

Voor een betere uitleg zie:

Nog meer " deze week zag ik.... "  hier!

5 opmerkingen:

  1. o echt nog nooit van gehoord, erg leuk hoor! Net even op het linkje geklikt en de site zelf bekeken. Mijn eigen woonplaats ingetikt en blijken er gewoon heeeeeel veel van die geocach dingen hier te zijn. Ik ga me er eens verder inverdiepen denk ik zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Ik heb ook de filmpje gekeken en vond het super leuk. Nu wil ik het ook proberen met mijn kinderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh leuk! Wij kwamen er in Engeland achter wat het was... We vonden per ongeluk zo'n kistje
    tussen de rotsen van Dartmoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het leuke van geocaching is dat je op plekjes komt waar je anders nooit zou komen. De makers zoeken natuurlijk wel een leuke plek of iets om te bezichtigen, omdat ze graag willen dat zoveel mogelijk mensen loggen.
    Zo kwamen we dus bij de Plompe Toren in Zeeland. Natuurmonumenten had er een hele mooie tentoonstelling in de toren gemaakt. Was daar geen cache, waren we er niet geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt erg leuk! Ik ga me er ook eens in verdiepen.
    Dank voor de leuke tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs kwam :)